Halls Creek

15 november 2018 - Halls Creek, Australië

Na een super verkwikkende nachtrust en een heerlijk ontbijtje op het terrasje van ons huisje, begonnen we de dag vol goede moed.

Om kwart over acht stonden we voor de deur bij meneer Flick voor de reparatie van onze airco, 15 km buiten Kununurra. De eerste kennismaking gaf ons veel hoop dat het zaakje gefixt zou worden. Twee buitengewoon aardige kerels die zich over het problematische geval bogen. Na reiniging van alle totaal verstopte filters en het uitblijven van enige waarneembare koeling, verdween onze hoop in deze hitte, als sneeuw voor de zon. Het hele geval werd gedemonteerd en de diagnose was een lek in het gesloten circuit, in een soort radiateur. Conclusie niet reparabel! Na contact met Apollo (was dat niet de god van de liefde) was hun aanbod: andere camper in Broom en vergoeding van overnachtingskosten  tot $160 per nacht. Indien
er geen keuzemogelijkheid is, kun je slechts accepteren. Het afscheid van onze beide monteurs was daarentegen weer hartverwarmend, we kregen mango's mee, zowel vers als schoongemaakt en diepgevroren, heerlijk!

Terug in Kununurra blijkt bij informatie twee te bezoeken objecten, El Questro en Emma gorge gesloten. Tot overmaat van ramp wordt de route via de Gibb river road, de grootste uitdaging van deze trip, in deze tijd van het jaar afgeraden. Na verwerking van al deze rampspoed maken we een nieuw plan, weinig keus, om via de Great Northern Highway naar Broom te reizen. Levert wel op dat we Purnululu NP met de Bungle Bungle, bijenkorfvormig, mooiste karstformaties ter wereld, kunnen bezoeken.

Na verwerking van deze kleine oneffenheden in onze trip, gaan we vol goede moed op weg naar Purnululu, een 300 km verwijderd van Kununurra. De thermometer signaleert een nieuw record 42 gr C, maar gelukkig functioneert de airco in het voertuigcompartiment uitstekend. Na een voorspoedige tocht bereiken we de parkingang, alwaar ook een camping is. Na een goed gesprek met de beheerder begrijpen we waarom er geen andere gasten op de camping zijn. Het park is gesloten vanwege branden en gaat waarschijnlijk dit seizoen niet meer open!

Het kost enige tijd om dit nieuws te verwerken en na goed overleg met de kampbeheerder besluiten we door te rijden naar Halls Creek, daar is een prima hotel om met airco te overnachten. Hij geeft ons nog een tip om in Fitzroy Crossing, onze volgende interessante plaats, contact op te nemen met Bill, een aboriginal, die interessante prive rondleidingen geeft.

We zetten koers naar Halls Creek en arriveren daar ruim voor de schemering. We vinden een prima kamer, verwerken onze tegenslag met een biertje.

Het restaurantbezoek valt uiteindelijk ook niet mee, twee ellendige pizza's met rampzalige, luidruchtige, zuipende, locals om ons heen. Morgen kan het alleen maar beter en het gaat nog steeds prima met ons, don't worry mate!!!!

1. Arno oberendorff:
    Op naar betere tijden !
    Ja,soms zit het mee en soms......!
    In elk geval een voorspoedige voortzetting van jullie reis !
  2. Wilke:
    15 november 2018
    Ah joh, zwaar overschat die bungle bungles!
  3. Willem Koenraadt:
    15 november 2018
    Houd de moed er in en van je -------------. Dus toch airco voorin en dan hopelijk een beetje afkoeling tijdens de rit! Benieuwd hoe het in Fitzroy Crossing is en dan nog een aardig stuk -------- tot Broom. Veel plezier en goede reis verder in de mooie en wilde natuur. Groeten, Willem en Elise.
  4. Maryll:
    15 november 2018
    ah, het zit niet mee...! Maar jullie zijn niet van je padje af te brengen natuurlijk! Klinkt fantastisch, van Kununurra naar Purnululu. Geniet van een betere dag morgen! XX