Kununurra

14 november 2018 - Kununurra, Australië

Na een lastige nacht in Timber creek vanwege de ook 's nachts aanwezige hitte, kwik komt niet onder de 30 gr C, zijn we pas rond 10.30 op pad. Vanwege de nog steeds niet opgeloste problemen en de daarmee samenhangende telefoongesprekken, deze morgen een Australische prepaidkaart gekocht. Het gaat er op lijken dat we uiteindelijk in Kununurranaar een reparateur kunnen. Ons verhuurbedrijf, Apollo, had in Katherine  3 bedrijven beschikbaar, twee die konden repareren, maar die hadden geen tijd en de derde kon alleen kijken, maar die had ook geen tijd. Eigenlijk had ik er niets over willen vertellen, maar dit is zo grappig en tegelijkertijd verdrietig, dat ik het niet kon laten. Maar morgenochtend om 08.30 uur in Kununurra gaat het gebeuren!!!

Omdat we dus, morgenochtend in Kununurra moeten zijn hebben we ons reisschema aangepast en bezoeken we vandaag alleen Lake Argeyle.

Na het verlaten van Timber Creek stoppen we even bij de boom waarin meneer Gregory in 1854 een datum gekerfd heeft, een korte wandeling naar een machtige baobabboom met uitzicht op de Victoria rivier.

Rond 13.00 uur naderen we de grens met West Australie, omdat er geen groente en fruit mee over de grens genomen mag worden, verorberen we alle fruit dat we nog bij ons heben. Bij de grens moeten we alleen nog enkele tomaten afgeven, vergeten. Bij de grenspassage overschrijden we ook de grens van de West Australische tijdzone en moeten we onze klokjes 90 min terugzetten, vroeg donker dus.

Na ons bezoek aan Lake Argyle en enkele prachtige uitzichtpunten, besluiten we, ondanks de aanwezigheid van een prachtige camping aldaar, toch door te rijden naar Kununurra. Zitten we morgenochtend mogelijk vlak bij bij onze aircodokter.

We zoeken een camping aan het water bij Kununurra. Omdat onze autothermometer vandaag een record van 42 gr C aantikte besluiten we te kiezen voor een hutje met airco op de camping.

Na nog wat inkopen keren we rond 17.30 uur terug op de camping, waarbij op dat moment een geweldige onweersbui losbarst. Hierna is het heerlijk afgekoeld en hadden we dus prima in ons mobieltje kunnen slapen.

1. Maryll:
    14 november 2018
    Fingers crossed dat het gaat lukken morgen!! Jullie zullen er wel klaar mee zijn onderhand...
  2. Sjak en ria:
    14 november 2018
    Succes morgen met de airco, want in die hitte kun je dat niet gebruiken,
    anders zit er niks anders op dan n keertje meer te gaan zwemmen!