Coral Bay

25 november 2018 - Coral Bay, Australië

Na ontbijt en strandwandeling, waarbij we genieten van de prachtige kleuren van strand, schelpen en zee, zetten we koers richting Coral Bay. We moeten helemaal terug via de noordpunt en Exmouth, een flinke omweg.

Een kilometer of 20 onder Exmouth ontdekken we een 4 wd track die een gorge in leidt, de Shothole Canyon. Een onverharde weg van 13 km, naar een schitterende canyon, met een prachtig uitkijkpunt. Het pakt wat tijd, maar we krijgen er veel voor terug, imponerend.

Na dit uitstapje zetten we onze tocht, met als einddoel Coral Bay voort. Tegen twee uur arriveren we daar. Een minuscuul dorpje met twee campings, maar een prachtige baai  en zo mogelijk, nog mooiere stranden.

Na het inchecken op de camping begeven we ons naar het strand. De snorkeluitrusting gaat mee, want het is hier een uitgesproken snorkelgebied. Er zijn ook best veel snorkelaars aktief. Echter, als ik me te water begeef en al tot de knieën in het water sta, realiseer ik me dat de watertemperatuur wel erg veel afwijkt van de door mij gewenste temperatuur van 28 gr C.  Snorkelen in de Indische Oceaan, bij deze temperatuur lijkt mij ineens niet verstandig. Stel je voor dat je door de kou bevangen wordt! Onverantwoord!!! Wijselijk schuif ik het snorkelen vooruit, naar een beter moment en vooral meer passende watertemperatuur.

Wel genieten we heerlijk van het zonnetje, heerlijke temperatuur hier, wel veel wind.

Tegen de avond neemt de wind nog wat in kracht toe en voelt het daardoor frisjes aan. Na een eigen bereid maaltje en een lekkere warme douche leggen we ons te rusten en bereiden ons voor op een nieuw avontuur.

1. Jolanda:
    27 november 2018
    Wat maken jullie toch mooi tochten en met zoveel moois. Geniet ervan en wij genieten hier mee van jullie 😘