Mesa Campground

24 november 2018 - Cape Range National Park, Australië

Na een winderige en frisse nacht, dekbedje nodig, doen we het lekker rustig aan. Na het ontbijt is het tijd om de reisverhalen en foto's weer eens op de site te zetten. Het pakt weer meer tijd dan ons lief is, vooral foto's plaatsen kost ontzettend veel tijd. Na een tweede rondje koffie en het lessen van de dorst van ons vervoermiddel, gaan we vandaag Cape Range NP verkennen.

We vertrekken vanuit Exmouth in noordelijke richting en nemen in kijkje bij Point Murat, vervolgens rijden we naar de noordelijkste punt, de North West Cape. Prachtig uitzicht. Hier ligt het scheepswrak SS Mildura, een 2200 ton metend schip, dat geladen met 498 stuks vee, op 8 mei 1907. op de kliffen is gelopen. De bemanning en de beide passagiers werden gered en de koeien moesten de kilometer naar de kust zwemmend zien te overbruggen. Slechts enkelen hebben het gered.

We continueren onze tocht in zuidelijke richting naar het park. De weg loopt vlak langs de kust met heel veel mogelijkheden om te parkeren en de baaien en stranden te bezoeken. We genieten van de prachtige kleuren van de zee en lopen over goddelijke strandjes. We rijden door tot Yardie Creek, tot aan de plek waar het in principe mogelijk is de rivier over te steken om naar Coral Bay te kunnen rijden, 40 km over het strand. Vanwege de risico's, vooral bij hoog water, is het niet toegestaan met gehuurde voertuigen deze tocht te maken. Jammer! Nu moeten we weer helemaal via de noordpunt en Exmouth terug om in Coral Bay te komen.

We besluiten in het park te overnachten, op een eenvoudige camping. Het waait stevig en het koelt ook flink af. Een dikke trui is nodig bij het bereiden en verorberen van ons avondmaal. Wederom vroegi in het mandje. Het waait zo hard dat ons karretje flink heen en weer beweegt, zo worden we rustig in slaap gewiegd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade