Broome

18 november 2018 - Broome, Australië

Geen haast vanmorgen, we hebben ons ontbijtje op de campsite genoten. Vanwege het onweer gisteravond is het minder warm en er staat wat wind.

Vandaag gaan we naar Broome, slechts 180 km en zo sluiten we het eerste deel van onze tocht door Northern Territoy, Litchfield en Kakadu en Western Australia, Kimberley af. Eufemistisch kunnen we vaststellen dat dit niet het meest geschikte reisseizoen is voor Noord Australië.

Aangekomen in Broome, een vriendelijk ogend stadje van 10.000 inwoners, vinden we een prettige camping en huren we een caravan met airco. We krijgen een plaatsje vast aan het strand en kunnen zo de zee in wandelen, watertemperatuur 28 gr C, schitterend uitzicht!

We maken er ook maar wasdag van, want dat is zo langzamerhand wel eens nodig! Bij het opruimen treffen we twee kapotte bierflessen aan in een van de exterieure laadvakken van de camper, hebben de gravelroad niet overleefd. Dat moet al even geleden zijn, want het is kurkdroog in het laadruim, alleen stinkt het ongelooflijk. Geen bierlucht, maar 1 rotte aardappel.

Verder is het ook weer tijd het reisweblog bij te werken, natuurlijk alleen wifi bij de receptie, waar ook nog eens geen bar is, dat betekent: lijdensweg in de hitte!

Na het binnenhalen van de was, die niet wil drogen bij een luchtvochtigheid van 100%, maken we een een maaltje op een bakplaat naast onze caravan!

Morgenochtend om 07.30 gaan we, hopelijk voor de laatste keer naar de aircoreparateur. Het bedrijf heet: Tropicool Refrigeration, kan niet meer mis gaan zou ik zeggen!

1. Maryll:
    19 november 2018
    wat mooi is het daar! Kan wel niet ideaal zijn qua hitte, maar wel prachtig! Probeer maar te genieten, hier is het brrrrrrr.....!!
  2. Arno oberendorff:
    21 november 2018
    Hier begint het al een beetje winter te worden ,geen airco nodig!