Litchfield

8 november 2018 - Litchfield National Park, Australië

08-11-2018 Litchfield

Na een stevig ontbijt brengt een taxi ons naar ons voertuig/woonhuis voor de komende weken. Na afhandeling van de formaliteiten en uitleg over gebruik, zijn we rond het middaguur onderweg naar onze eerste bestemming.

Na de eerste gewenning aan het links rijden, is het eerste doel een supermarkt om uitgebreid te fourageren. Na pakweg 15 km vinden we een super supermarkt. Het afwerken van onze boodschappenlijst en stouwen van onze inkopen in de camper zijn we dan eindelijk klaar om koers te zetten naar ons eerste reisdoel: Litchfield NP, ongeveer 150 km vanaf Darwin.

Hier bewonderen we de bouwwerken van de magnetic ants, die blijkbaar gevoelig voor het magnetisch veld van de aarde, hun bouwsels perfect N-Z weten te orienteren.

Na een forse regenbui zoeken we een camping op gelegen bij een waterval met bijbehorend zwembad. Want het is hier echt warm, misschien beter heet!!! Maar we gaan niet klagen.

Het eerste biertje en eigengemaakt maaltje smaken uitstekend en hoewel nog steeds erg warm gaan we kort na het invallen van de duisternis naar kooi.

1. Arno oberendorff:
    10 november 2018
    ik ken de beestjes!
    Leuk filmpje van Magnetic ants.