Vertrokken

7 november 2018 - Darwin City, Australië

Het is nu inderdaad zover, we zijn vertrokken. Maandag 5 november om 17.15 uur hebben we de deur aan de Kerkeindseweg dichtgetrokken. Met behulp van NS, Emirates, Quantas en ten slotte een airportshuttle, zijn we na, een toch wel erg lange tocht, in Darwin in ons hotelletje, genaamd "The Cav", aangekomen. Let wel op woensdag 7 november rond het middaguur. Lokale tijd, dat betekent dat het 9,5 uur later is dan in Nederland, maar toch, ruim 30 uur onderweg geweest.

Na aankomst vonden we het nodig even te rusten. Een kleine siësta gaf wel enig herstel, maar toch niet geheel okselfris zijn we daarna Darwin gaan verkennen. De tropische temperaturen, rond 33 gr. C, overvielen ons toch wel enigszins, waardoor we, aan de zeezijde aangekomen, al snel op een terrasje zijn neergeploft voor een fruitsapje.

Hierna hebben we toch nog een deel van zeezijde met haven, zwembad park en Esplanade afgelopen om uiteindelijk bij een Thais restaurantje neer te strijken. Eindelijk weer eens een lekker maaltje. Van de vliegtuig kuch word je uiteindelijk alleen maar verdrietig. De tom yam maakte veel goed. Trouwens wel nog vleermuizen gespot ter grootte van een postduif. Helaas geen foto! Te donker!

Rond 22.00 uur terug in hotel en..............slapen!!!

Morgen gezond weer op en....... Voertuig ophalen!