Mary River Wilderness Retreat

9 november 2018 - Mary River National Park, Australië

09-11-2018 Mary River Wilderness Retreat

We herpakken het dag-nachtritme van Namibië, hetgeen betekent, opstaan bij het krieken van de dag en met het invallen van de duisternis weer naar bed. Zeker bij deze exorbitante temperaturen het meest verstandige leefritme. Vandaag was het rond het middaguur rond de 40 gr celsius.

Dus vanmorgen vroeg ontbeten en koers gezet naar Kakadu NP. Bij het verlaten van het Litchfield park kennis gemaakt met de eerste onverharde strook, waarbij we tevreden waren over het rijgedrag van onze Toyota Hilux.

Kakadu is een wedland park, hetgeen betekent dat het een laag en vlak gebied is met waterpoelen en kreken, waarbij, in de natte tijd, grote delen onder water komen te staan, dus uitbundig vogelleven. Veel vis en krokodillen in de rivieren. De baramundi en golden snapper, zeevis, komt in de natte tijd zelfs tot onze camping de rivier op. We zitten nu aan het begin van de natte tijd, dus hoge temperaturen, hoge luchtvochtigheid en nog niet veel regen, kortom transpireren.

Omdat er aan onze camper enige zaken niet functioneren kiezen we een camping met wifi en stroomvoorziening. Kunnen we contact opnemen met het verhuurbedrijf.

Rond 15.00 uur arriveren we op onze camping, Mary River Wilderness Retreat. Na afhandeling van onze zaken met het verhuurbedrijf is het tijd voor rust onder de bomen.

Na ons eigen gebrouwen avondmaaltje, baramundi, niet zelf gevangen, maar wel zelf gebakken, en een "verkwikkende" douche is het weer tijd voor nachtrust.

1. Dolf:
    10 november 2018
    Beste Gori,

Vergeet je bridge niet? Ziet er allemaal fantastisch uit.veel plezier en geniet er maar van.
    Dolf
  2. Maryll:
    10 november 2018
    Mooie wagen! Jammer dat niet alles goed functioneert, hopelijk de motor wel! Slaap je net zo lekker als in het tentje? XX
  3. Sjak en ria:
    11 november 2018
    Hallo, het klinkt allemaal weer veel belovend, nu maar hopen dat de regentijd even wegblijft, want je wilt geen krokodil als verstekeling aan boord!!! Is alles nog in orde gekomen met de camper, dat je zorgeloos verder kunt?

Veel plezier en goeie reis
  4. Dolf:
    12 november 2018
    beste gori,

Fijn dat je zoveel nieuwe indrukken opdoet en mooi weer hebt.Maar vergeet niet je bridgeboekjes in te kijken?
    Groetjes,
    DOlf