Exmouth

23 november 2018 - Exmouth, Australië

23-11-2018 Exmouth

Na de enerverende dag van gister, starten we rustig op. Het is heerlijk op de camping, prima temperatuur en nauwelijks vliegen. Mooie gelegenheid om rustig en uitgebreid te ontbijten en verhaaltjes te schrijven.

Onze voorraden zijn danig geslonken, vooral betreffende, water, bier en wijn. Mooie gelegenheid om in Tom Price alles weer aan te vullen. Met name bezoek aan tankstation mogen we niet vergeten. Er staat een lange verplaatsing op het programma. We gaan weer richting kust, doel is Ningaloo Marine Reserve, gelegen op het schiereiland waar Exmouth op ligt. Vanaf Tom Price is dat 580 km.

Het is de bedoeling op ongeveer driekwart van de afstand een overnachtingsplek te zoeken en eventueel nog iets te doen of te bekijken onderweg. Het pakt echter anders uit, er is echt niets te beleven onderweg. Aanvankelijk nog 75 km gravel door heuvelachtig gebied, daarna vrij eentonig landschap, savannen. Het laatste Roadhouse Nanutarra, op 275 km van ons einddoel ziet er mistroostig uit. We besluiten door te rijden naar Bullara, 180 km, daar lijkt een mooie camping te liggen.Helaas  een verkeerde beslissing, de camping blijkt geloten. Noodgedwongen moeten we doorrijden tot Exmouth, nog eens 85 km. Maar dan zijn we ook waar we wezen moeten! Inmiddels is het wel 19.00 uur en begint het te schemeren.

We vinden een prima camping met restaurant waar we gretig gebruik van maken. Dan bewaren we alle lekkere dingen die we deze ochtend gekocht hebben maar tot morgen! We laten ons een visje en mosselen prima smaken en met een drankje erbij knappen we weer helemaal op.

Opmerkelijk: de laatste  80 km zonder gebruik van airco gereden, buitentemperatuur 24 gr C!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade