Tom Price

22 november 2018 - Tom Price, Australië

Heerlijk geslapen, zonder airco. Bj het naderen van de Capricorn begint het 's nachts heerlijk af te koelen.

Alvorens onze tocht, langs de noordzijde van het park, aan te vangen informeren we nog even bij de receptie van Auski of de weg door het park al open is. Helaas een negatief antwoord. Na herstel van de functie van onze prepaid telefoon en internetkaart, met behulp van een allervriendelijkste en behulpzame medewerkster, gaan we op weg.

Na 80 km uitstekende gravelroad bereiken we Hamersley Gorge. De temperatuur is al weer flink opgelopen, als we ons wagen aan de afdaling in de gorge. Het uitzicht van boven, de gorge in, is prachtig. Onder in de gorge komen we bij een mooie poel waar we heerlijk kunnen zwemmen. Persoonlijk moet ik wel even op de tanden bijten, want de watertemperatuur is ruimschoots onder de 28 gr C, de door mij vereiste minimumtemperatuur voor zwemwater. Als we een kwartiertje in ons uppie ronddobberen, krijgen we gezelschap van alweer een Zwitsers koppel en wisselen we wat reiservaringen uit. Zij zijn deze morgen via de westelijke ingang uit het park gekomen.

Teruggekeerd bij ons karretje besluiten we om, uiteraard via gravelroad, de omtrekkende beweging om het park te maken en naar de westingang te rijden.

Een zeer goed besluit, we kunnen zo het park in en alle mooie plekken die we op het programma hadden staan bezoeken, uitgezonderd Dales. Maar daarvoor in de plaats hebben we de prachtige Hamersley gekregen.

We bezoeken achtereenvolgens, Oxer look out, met uitzicht over vier gorges, Weano, Hancock, Joffre en Knox. Ongelooflijk mooi! Daarna maken we de afdaling  de Hancock gorge in, lastig, moeilijkheidsfactor 5, daar hebben we enkele zweetdruppeltjes achtergelaten. Daarna de Joffre Falls vanaf de look out bekeken en tenslotte, nog naar de Knox Gorge gereden. Nog een klein stukje afgedaald, maar energetisch begon het allemaal wat minder te worden en daarom zijn we halverwege op onze schreden teruggekeerd.

Vermoeid, maar intens tevreden over deze dag, zetten we koers naar onze overnachtingsplaats, een camping in de buurt van Tom Price.

Een prima camping en bij een biertje en een wijntje, bekijken we de foto's op de ipad en genieten we nog wat na. Het koelt alweer heerlijk af.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ferry en Jeanne:
    24 november 2018
    Voor ons begint het weekend al goed met zelfs 3 mooie reisverhalen en foto's. We balen mee van de brand in het park en zijn opgelucht als jullie het toch kunnen bezoeken... Nationale groet: vliegen wegwaaien toch?
  2. Maryll:
    24 november 2018
    Wat een goed nieuws dat jullie het meeste toch hebben kunnen bezoeken. En net als Wilke wacht ik op de foto's van de schildpadden...!
    En geniet van het weer en de temperatuur van het zwemwater, hier is het regenachtig en frips!
  3. Mariet & Ginie:
    25 november 2018
    Top dat jullie er langs de Westkant toch in konden!!! En ja, ik wil ook schildpadden zien.....:-))
  4. Katja & Sander:
    25 november 2018
    Leuke verhalen weer!
    Ook wij willen de schildpadden zien ! Lang geleden hebben we dat ook gezien, en gefotografeerd, maar toen werden onze camera's daarna gejat...
    Was op de foto op het strand geen kruipspoor van een schildpad te zien ?
    PS: Een foto van Gori op de fiets keuren we niet goed... ;)
  5. Willem Koenraadt:
    26 november 2018
    Mooi dat jullie het park in konden en mooie foto's maken, maar er zijn toch niet zoveel bomen voor een grote bosbrand---------? Goede reis verder------- richting de westkust en daar misschien nog schilpadden ( en een foto ??? )! Groeten, Willem en Elise.