Port Gregory

30 november 2018 - Gregory, Australië

30-11-2018 Port Gregory

Na een fris en winderig nachtje, genieten we in een mild zonnetje van ons ontbijt. Tegenover onze camping, aan het strand, worden om kwart voor negen de pelikanen gevoerd. Eenzelfde insteek als bij de dolfijnen. Goed voor een paar leuke foto's

Rond negen uur zijn we in het Kalbarri NP. We hoeven geen entree te betalen omdat we een maandkaart voor de parken in West Australië hebben. Het eerste fenomeen dat we bekijken is: Nature's Window. Een schitterende gorge uitgeslepen door de Murchison River. We vinden het "raam", waarbij het lastig is een acceptabele foto te maken, omdat er juist een blik Japanners is opengetrokken. We klauteren nog wat verder over het wandelpad samen met een Australisch echtpaar. Zij maken een rondje Australië. Ze hebben een camper gekocht en hebben voor deze rondreis een half jaar uitgetrokken.

Daarna rijden we naar Z-Band, een kilometer of zes in oostelijke richting, waar de rivier een Z uitgesneden heeft in de rotsformatie. Na de nodige foto's moeten we weer in de auto om 30 km naar het oosten te rijden voor de laatste twee mooie uitzichtspunten, Hawks Head en Graham Hill. Het is natuurlijk meer van hetzelfde, maar het blijft allemachtig prachtig.

Op de terugweg naar Kalbarri (stadje) rijden we een uitkijkpunt op. Meanarra Hill een 250 m hoge heuvel met uitzicht op de Murchison River, het stadje en de kustlijn.

We rijden verder in zuidelijke richting, langs de kustlijn en stoppen even bij Blue Holes. Hier heeft de natuur een klein baaitje gevormd met een rif ervoor, waardoor de branding gebroken wordt. Zo is er een natuurlijk zwembad gevormd, waar je goed kunt snorkelen.

De kustlijn gaat nu over in kliffen en er is een wandelpad aangelegd met tal van hele mooie uitzichtspunten. Mooi is het bij Mushroom Rock, maar vooral Island Rock en Natural bridge zijn adembenemend!

Het begint al tegen de avond te lopen als we koers zetten naar Pink Lake Hut Lagoon. De kleur wordt veroorzaakt door caroteenvormende algen. Apart gezicht.

We vinden een slaapplekje vlak bij het Lagoon in Port Gregory. Het waait nu ontzettend hard en we besluiten in de kampkeuken te koken en te eten. Dat doen we samen met een Frans koppel uit Mauritius. Zij zijn op weg van zuid naar noord, dus kunnen we interessante informatie uitwisselen.

We sluiten deze mooie dag af met een glaasje wijn. Het waait nog steeds erg hard en hopen niet zeeziek te worden in ons schommelend karretje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade