Jabiru

10 november 2018 - Jabiru, Australië

Na ontbijt tussen de ara’s en kangaroo’s maken we nog even gebruik van de WiFi om het reisblog bij te werken.

Rond 11.00 uur op weg naar Jabiru. Dat wordt onze overnachtingsplaats. Na onze eerste tankstop (Hilux lijkt goed te slurpen) en nog wat kleine boodschappen maken we een uitstapje naar Ubirr. Op het programma staan, een kleine wandeling bij Cahill’s crossing en rotstekeningen van de aboriginals in Ubirr.

Bij Cahill’s crossing ontwaren we vervaarlijk uitziende zeekrokodillen en geloven we de verhalen dat hieraan, in vroeger tijden, veel mensen bij het oversteken van de rivier, ten prooi gevallen zijn.
Tijdens onze wandeling door het tropisch regenwoud ontwaren we een eigenaardige geur die we herkennen, en jawel, boven onze hoofden hangen de bomen vol met forse vleermuizen.

Na de vleermuizen maken we nog een klauterrondje langs de vele rotstekeningen van vele duizenden jaren oud.

Rond 18.30 terug op de camping, geen zin om te koken, dus uit eten: baramundi!!!

De thermometer in onze auto gaf vandaag 40 gr aan, dat was wel de hoogst gemeten waarde. Gelukkig koelt het ‘s nachts af naar 28-29 graden!!!!