Knotts Crossing

12 november 2018 - Katherine, Australië

Na inderdaad een heerlijke nachtrust en een heerlijk ontbijtje, met alweer enige last van vliegen, verlaten we Kakadu NP. We zetten koers naar Katherine. Vandaag hebben we twee activiteiten op het programma staan. Umbrawarra gorge en Edith falls

Bij Pine Creek komen we weer op de Stuart Highway.  Pine Creek is een dorpje ontstaan na een goldrush en is nu een klein slaperig stadje. Om onduidelijke reden rijden we het dorpje in en treffen we een richtingbord naar een uitzichtpunt. Prachtig uitzicht, mooi meegenomen.

We vervolgen in zuidelijke richting om na 2 km rechtsaf te slaan, een 22 km lange onverharde weg naar Umbrawarra gorge. Halverwege beleven we de eerste rivercrossing, niet spannend, slechts 20 cm water!

Vanaf de parkeerplaats moeten we 1 km lopen naar de gorge. De gorge bestaat aan een kant uit een loodrechte wand, die er uit ziet als de façade van een groot gebouw.
Op de terugweg laten zich twee ara's gewillig fotograferen(hoop ik).

Bij Edith falls is er weinig spectaculairs te zien, maar we begeven ons wel te water. Heerlijk, want de thermometer in de auto gaf 40 gr C aan.

Na deze verkoeling bereiken we tegen vieren Katherine alwaar we enige inkopen doen en ons niet bruikbare gastoestel laten repareren.

We zoeken domicilie op de camping genaamd Knotts Crossing en na een eigen gebrouwen maaltje kijken we weer terug op een welbestede dag.

1. Katja & Sander:
    12 november 2018
    WoW, jullie vermaken je daar.wel... Leuk om te lezen !
  2. Dolf:
    13 november 2018
    Beste mensen,

Het ziet er allemaal gelikt uit.Veel genieten is het devies.Is het gasstel gemaakt?Vevelend maar ik moet vanavond weer bridgen? vermaak je verder en wees voorzichtig met het links rijden.
    Groetjes,
    dolf
  3. Willem Koenraadt:
    13 november 2018
    Nog lekker heet daar in het Noordelijk Territorium en wel airco in de camper toch? Mooie natuur en genieten zo aan de foto's te zien! Nu van Knotts Crossing via de Highway 1 naar Timler Creek richting het westen zeker ( ? ) als ik de kaart goed interpreteer. Goede reis en zie weer uit naar de volgende avonturen en foto's. Groetjes Willem en Elise.