Moremi Game Reserve

11 november 2017 - South Gate Campsite, Botswana

Op tijd uit de veren voor onze tocht naar en door het Moremi Game Reserve.

Vanwege onze ietwat verlate aankomst gisteravond, trouwens nog vergeten te vermelden dat we gister tijdens onze tocht ook nog tegen mond en klauwzeer zijn behandeld, geen boodschappen meer kunnen doen voor ons verblijf van 3 dagen in de wildernis. Dat betekent dat we eerst 8 km terug moeten naar Maun en kostbare tijd verloren gaat.

Rond 10.00 uur zijn we dan toch onderweg voor ons eerste grote avontuur. Na een kleine 20 km gaat de weg over in gravelpad en waarschijnlijk zullen we de eerste 500 km geen asfalt meer zien. Het is even wennen, het rammelt zo in de auto dat je het gevoel krijgt dat na een paar km alle schroeven wel losgetrild zullen zijn.

Na een kleine 100 km bereiken we South Gate, waar we het park inrijden en waar ook onze camping is. Na de formaliteiten bij de Gate gaan we onze eerste wildsafari beginnen. Gewapend met een prima kaart en de verzekering van beambte dat de route goed bewegwijzerd is gaan we op weg.

Het eerste uur van onze tocht is er weinig te zien. Dan komen we de eerste auto tegen, jawel, een Nederlander. Hij rijdt al de hele dag rond en is de weg helemaal kwijt en klaagt over de bewegwijzering. Hij heeft wel veel wild gezien, dus dat geeft hoop. Na hem in de juiste richting geholpen te hebben vervolgen we onze tocht richting laag gelegen gebied, water, en jawel, meteen kruisen enkele olifanten ons pad. Even later sprinten de antilopen om ons heen, staan de gnoe’s en zebra’s rustig te grazen en zien we de nijlpaarden lekker badderen.

Als we daarna nog naar een andere pool willen rijden begrijpen we wat de Nederlander bedoelde. De bewegwijzering ligt op de grond en je moet je proberen voor te stellen hoe de bordjes gestaan zouden hebben als je aan komt rijden. Valt niet mee.

Maar we zijn tevreden met wat we gezien hebben en keren terug naar de camping.

Er is nog 1 andere gast op de camping van in totaal 10 plaatsen, lekker rustig.

We maken een vuurtje en kunnen heerlijk bbqen. Daarna op tijd naar bed, morgen staat een zware tocht te wachten!

1. Mariet & Ginie:
    13 november 2017
    Woww, dat is al een stevige start lieverds!
    En die daktent blijf ik het einde vinden!
    Ben benieuwd naar jullie komende avonturen!
    Pas goed op elkaar!
    Liefs en een dikke avonturenzoen, Gien xxx
  2. Katja & Sander:
    13 november 2017
    Gaaf !
    Gisteren hebben we hier ook nog wat gnoe's, zebra's, nijlpaarden, olifanten en leeuwen gezien, maar dat was in het Circustheater in Scheveningen, the Lion King, maar dat kan niet tippen aan jullie vakantie !
    Have fun !
  3. Arno oberendorff:
    14 november 2017
    Het lijkt mij erg indrukwekkend al die diersoorten in hun leefomgeving te kunnen bewonderen .
    Goede reis en erg benieuwd naar jullie ervaringen !!
    Gr Arno