Chobe NP

12 november 2017 - Linyanti, Botswana

King of sandroad!

Om 06.15 uur klauteren we weer uit ons daktentje. Na een snelle douche en ontbijt en na het 😤 schoonmaken van de koelkast, gister is een pak melk stuk gegaan, toch nog om 09.00 uur op weg naar Linyanti Campsite, gelegen in Chobe NP. De weg door Moremi is een zandpad met veel kuilen en gaten, maar goed te doen. Dan een gravelroad richting Mababe Gate waar we Chobe NP binnenrijden na 100 km.

Vanaf de Gate wordt het serieus zandwerk en hebben we de 4wd regelmatig nodig. Buiten enkele olifanten en antilopen komen we niet veel tegen. Na het bereiken van Savuti na 65 km, moeten we nog naar Linyanti, nog 38 km. Ondertussen hebben we informatie dat die weg verschrikkelijk lastig zal zijn en inderdaad,.....die informatie klopt. Verschrikkelijk lange stroken, enkele kilometers lang, mul zand, 4wd in, eerste versnelling, gas erop en nooit stoppen. Het lukt allemaal, met angstzweet op het voorhoofd en nog erger, ruimte voor jullie fantasie. Onderweg wel nog een olifant gespot!!

Op de camping aangekomen blijken we de enige te zijn, van de drie, die niet vastgezeten hebben!

Op de camping, zonderafrastering, worden we meteen gewaarschuwd voor “an angry elephant” en stelende monkey’s en baboons.

Met een beetje schrik in de hielen slaan we ons kamp op en maken we een vuurtje om gevaarlijke dieren op afstand te houden.

Het uitzicht op de rivier, de verlatenheid en de geluiden van de wildernis zijn overweldigend.

Na een eenvoudige, doch voedzame maaltijd, liggen we rond 21.00 uur in ons mandje en luisteren we verder. Hopelijk slaapt de olifant ook!

Vandaag dus inderdaad 180 km en ruim 8 uur onderweg!

Internetverbinding slecht, foto’s gaat waarschijnlijk nog niet lukken, houden jullie tegoed.

1. Sjak en ria:
    13 november 2017
    hai, nou nou klinkt allemaal wel heel spannend en heftig. Hoop dat DE olifant zich n beetje rustig heeft gehouden en jullie toch n goeie nachtrust hebben gehad, zien we de volgende spannende verhalen weer tegemoet. Veel plezier en kijk uit naar en voor de big five!!
  2. Maryll:
    13 november 2017
    hahaha, de beste chauffeur, dat komt wel goed van pas zo te horen! Heeft mama ook een stukje gereden vol gas in z'n 1?
    Ik hoop dat de olifant niet al te hard trappelt, niet gaan plassen 's nachts dus!
    XX en geniet van al dat overweldigends!
  3. Arno oberendorff:
    14 november 2017
    Spannend!!!!
  4. Annemarie van Osch:
    15 november 2017
    Geweldig!!!!
    Heel veel succes en vooral plezier!