Brandberg

27 november 2017 - Brandberg, Namibië

Maandag, 27-11-2017

Vanuit Palmwag trekken we verder naar het zuiden. In Twyfelfontein gaan we in de fout en bezoeken een levend museum. Damaramensen laten ons het traditionele leven van de stammen van vroeger zien. Geitenhuiden verwerken tot kleding, een smederij waar ijzer met stenen bewerkt werd tot wapens en een farmacie, waar met geneeskrachtige planten allerlei ziektes bestreden werden. En natuurlijk niet te vergeten dans en muziek. Hebben we toch nog aapjes gekeken.

Na een bezoek aan de  “Organ Pipes”, rotsen die eruitzien als orgelpijpen en de “burnt mountains”, bergen die lijken zwartgeblakerd te zijn door vuur, rijden we door naar Twyfelfontein waar we beroemde rotstekeningen bewonderen. World Heritage erfgoed. De tekeningen zijn vijf a zes duizend jaar geleden door nomadische stammen aangebracht en dienden om langstrekkende stammen informatie te verstreken. We zien alle bekende dieren die hier nu ook voorkomen, maar ook flamingo’s, zeehonden en zelfs pinguïns. We treffen een leuke gids die ook veel verteld over het dagelijkse leven in Namibië.

We missen het Petrified Forrest door miscommunicatie met onze garmin. Teveel extra kilometers om nog terug te rijden, dus gaan we door naar White Lady Lodge en slaan we we Medisa campsite, volgens reisschema gepland, over en gaan we weer een dag voorlopen op ons schema.

Bij White Lady aangekomen, worden we op de camping gezandstraald, vinden we niet fijn, dus zoeken we de Lodge op voor biertje en een heerlijk diner, een visje, hake en een biefstukje, oryx, heerlijk. Het diner wordt besloten met zang en dans van het personeel.

Voor en na diner praten we een Duits koppel bij over de beste manier om Etosha te bezoeken.

1. Sjak en ria:
    30 november 2017
    Weten jullie toevallig of ze nog personeel tekort hebben?
    Hij heeft toch airco?