Olifantsrots

28 november 2017 - Messum Crater, Namibië

Olifantsrots, Dinsdag, 28-11-2017

Vandaag is het plan Swakopmund te bereiken en op weg daarnaartoe willen we de Messum Crater in de Goboboseb Mountains bekijken. Onze Garmin weet ze te vinden, maar het pad dat hij aangeeft vervult ons met twijfel. Op de weg waar we over rijden hebben we de laatste 45 km geen auto meer gezien en nu zegt Garmin dat we een veredeld geitenpad moeten volgen. Onze kaart geeft helemaal geen weg meer aan. Wat te doen? Op dat moment stopt er een auto en de bestuurder vraagt of we problemen hebben. Nadat we hem ons probleem hebben uitgelegd, zegt hij dat hij morgen die route via de Messum Crater naar de kust wil rijden en als we willen vindt hij het prima om samen te rijden. Hij vindt het te laat om het vandaag nog te doen. Na ampel beraad besluiten we op het aanbod in te gaan, we durven in ons uppie niet aan. We hebben een camping gezien,  10 km terug, in de brandende zon. Daar gaan we overnachten. Buiten twee hele leuke jonge kereltjes is er in een straal van 50 km geen levende ziel te bekennen en werkelijk bloedje heet! Geen schaduwplekje te bekennen. De camping is gelegen aan een mooie rotspartij waarin een rots te zien is die een olifant voorstelt. Heel grappig.

We slaan ons camp hier op, eigenlijk veel te vroeg op de dag, maar we hebben wat speling, door de gewonnen dag gisteren. Dus tijd voor bijwerken van de verhalen en even tot rust komen!!!!

Onze reispartners is een een echtpaar uit Wales. Hij rijdt hier met zijn eigen auto rond, heeft hij laten verschepen naar Kaapstad en is daar zijn tocht begonnen. Reizen hier twee maanden rond, maar willen dat een paar keerachter elkaar doen, slaat de rest van het jaar zijn auto in Kaapstad op.

We lezen wat en wandelen nog een stukje op en rond de olifantenrots. Na een eenvoudig maaltje bij het kampvuur gaan we vroeg slapen, 21.00 uur. Weer een nacht in de woestijn, dit is Namibië. Kijken nu al uit naar de spannende dag van morgen.

1. Katja & Sander:
    29 november 2017
    Hoi,
    We blijven genieten van jullie avonturen daar en prachtige blogs !
    (en foto's als er die zijn...)
  2. Ferry en Jeanne:
    30 november 2017
    Jongens toch, wat een mooie verhalen. We missen het als er even geen bericht komt maar zijn weer verrast door deze serie.