Slapen naast de hippo’s

16 november 2017 - DIvundu, Namibië

16-11-2017

Ons dag/nachtritme is aan het verschuiven, tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed en om 06.00 uur opstaan. Zo maken optimaal gebruik van het daglicht en dat bevalt uitstekend.

Vandaag moeten we weer een saai stuk asfalt verwerken, we moeten de Caprivistrook door. Een appendixvormig aanhangsel aan Namibië richting Zambia. Dit is aan het begin van de 20e eeuw aan de onderhandelingstafel in Berlijn overeengekomen tussen  Engeland en Duitsland. Duitsland wilde een corridor naar Zambia houden om de mogelijkheid van een verbinding tussen de oceanen aan beide zijden van Afrika in stand te houden.

Na passage van deze strook, slaan we voor Divundu rechtsaf om onze camping te zoeken. Na enige inkopen in iets wat voor een supermarktje doorgaat, de halve winkel wordt in beslag genomen door wijn en bier, is het nog 10 km zuidwaarts naar Ngepi campsite. De camping bereiken we na 7 km zandweg en is prachtig gelegen aan de Okavanga. De Okavanga is een rivier die ontspringt in Zambia en uitmond in een zogenaamde landdelta. Dat betekent dat de rivier uiteindelijk gewoon ophoud en alle water is verdwenen, gebruikt, verdampt en in de bodem verdwenen. Toen we een aantal dagen geleden in Moremi GR waren, waren we aan het uiteinde van deze delta, nu aan de zogenaamde “panhandle”.

We vinden een mooi plekje aan de oever van de rivier, waar de nijlpaarden relaxen in het water en met knorrende geluiden te kennen geven dat ze het naar de zin hebben.

We zijn bijtijds, en er is internet, dus voldoende tijd om de reisverslagjes te plaatsen. Mooi niet dus, geen verbinding te maken. Dan morgen maar weer proberen😤

1. Ferry en Jeanne:
    17 november 2017
    Wat zullen jullie genieten en wij genieten een beetje mee. Mooie verhalen, we krijgen er niet genoeg van!