Namutoni Etosha

19 november 2017 - Namutoni, Namibië

Zondag 19-11-2017

Om zes uur op en na een “gehaast” ontbijt zijn we, na een korte internetconnectie op weg maar Etosha NP.

Na een kleine 150 km bereiken we Namutoni Gate en rijden we het park binnen. Bij de receptie, waar we overigens vrij onvriendelijk behandeld worden, blijkt dat we alleen in het Namutoni camp kunnen overnachten en niet in Okaukuejo en Olifantsrus, vol! We hebben de indruk dat de man niet oplossingsgericht met ons meedenkt. We hebben telefonisch contact mat Halali, een redelijk alternatief, gelegen in het park en voor de laatste overnachting gaan we nog een oplossing bedenken.

Na onze plaats op de camping geïnspecteerd te hebben gaan we op pad voor onze eerste wildsafari in Etosha.

Door de weinig sympathieke ontvangst is de stemming in de auto even wat minder en is de verwachting met betrekking tot wildspotting mede daardoor, onder nul. Gaandeweg onze tocht slaat de stemming om. We spotten achtereenvolgens, zwijntjes, gier, gemsbokken, blauw wilde beesten(weet niet of dit meervoud in Afrikaans juist is) antilopen, zebra’s de “zeldzame” cori busterd, een loopvogel, en 5 giraffen in galop, geweldig!!!! Aanvankelijk zagen we ze in de verte komen aan galloperen, ze kwamen steeds dichterbij en kruisten uiteindelijk ons pad.

Tegen 17.00 uur hebben we even de camping opgezocht, want het is bloedheet, om en nabij 40 graden. Na een klein uurtje rust, besluiten we nog een klein rondje van 8 km te gaan rijden langs een waterpoel. We parkeren onze auto bij de poel en wachten af. Na een half uurtje komen heel voorzichtig de antilopen drinken, een gemsbok en plotseling verschijnt er ook een giraf. Hij is heel voorzichtig, maar heel langzaam en omzichtig nadert hij de poel en gaat dan drinken. Hiervoor moet hij met de voorbenen in spreidstand. Dit hele drinkritueel herhaalt zich 5 a 6 keer. Prachtig om te zien.

Tegen 18.30 uur keren we terug naar de camping. Na een snelle douche gaan we lekker uit eten, zelfs dat is mogelijk in Etosha NP. We sluiten de dag zeer tevreden af, wat spotten betreft super, eten matig, wijn geweldig. Kortom weer een hele mooie dag beleefd!

Zelf ook heel benieuwd naar de foto’s!

1. Maryll:
    20 november 2017
    Prachtige foto's, vooral van de giraffe in spreidstand!
  2. Willem Koenraadt:
    21 november 2017
    Alle reisverhalen nog eens goed gelezen en de foto's bekeken. Geweldig hoor en af en toe wel spannend, maar jullie genieten ervan. De foto's zijn mooi en geven ons een mooi beeld van de reis. Groeten Willem en Elise