Grootfontein

18 november 2017 - Grootfontein, Namibië

Zaterdag 18-11-2017

Gisteravond hebben we besloten via Grootfontein naar Etosha NP te rijden. Dat is wel 100 km om, maar daar is een Duits Fort waarin een museum is gevestigd. Daarnaast ligt er in de buurt van Grootfontyn ook bog een enorme meteoriet die daar 80.000 jaar geleden is neergestort.

Op weg naar Grootfontein passeren we weer de veeziektegrens en moeten we weer door een desinfectiebak. Rond het middaguur arriveren we bij het fort. Helaas, we hebben er niet hij stilgestaan dat het vandaag zaterdag is, dus...........gesloten!

Het dorp is zes keer niks. Toevallig lopen we langs een kapper en omdat mijn haar wat lang begint te worden wip ik even binnen. Als ik zeg dat het vrij kort mag, neemt hij de tondeuse ter hand en begint. Na twee baantjes kijk ik in de spiegel en schrik, dat is wel heel kort. Maar ja, twee baantjes gedaan, hij kan er niks bijknippen, dus laat maar gaan. Voor €3,50 mag je geen eisen stellen. Het is zo kort dat ik mijn afspraak met Arno, mijn kapper en tevens volger van ons reisblog, wel 4 weken kan verplaatsen. Levert ook nog een mooie besparing op. Zo hep elk nadeel zijn voordeel!!!!!

Na deze ingrijpende behandeling gaan we op zoek naar onze meteoriet. We treffen hem aan 20 km  buiten Grootfontein aan een gravelroad. Een groot blok, bestaande uit 80% ijzer etc.

We hebben het snel gezien en zoeken een camping richting Etosha. We vinden Campsite Bushbaby 5 km in de bush. Rijdend op de toegangsweg zien we de impala’s ronddartelen. We vinden een plekje en er is 1 andere gast, lekker rustig. ‘s Avonds merken we dat er totaal geen verlichting is. Beetje eng, maar een sterrenhemel zoals wij nu zien is onvoorstelbaar. We genieten ervan en zoeken toch weer snel ons vertrouwde tentje op.

1. Maryll:
    20 november 2017
    Ik mis een foto van je nieuwe kapsel!! :-):-)
  2. Mariet & Ginie:
    20 november 2017
    Precies wat ik ook dacht!!! ;-)))