Yanchep

3 december 2018 - Yanchep, Australië

De dag begint weer uitstekend, nauwelijks wind, geweldig, genieten bij het ontbijt. Tijd voor een extra rondje koffie.

We rijden nog steeds vlak langs de kust en maken een klein uitstapje naar Lancelin, behoudens dat we er een tankstation vinden, lampje van de reservetank voor de eerste keer aan, heeft het dorp weinig charme. Louter nieuwbouw in een zeer zakelijke, enigszins kille stijl. We rijden nog wel even over het strand, maar als het wat mul wordt krijgt de angst om vast te rijden snel de overhand. De nare ervaring in Warroora is nog niet helemaal verwerkt.

Hoofddoel van deze dag is een bezoek aan Yanchep NP. We rijden via Two Rocks en Yanchep. Yanchep blijkt een schitterend strandje te hebben en vooral ook een koffietentje bij het strand. Goed voor een lunchstop.

Na een stevige lunch rijden we naar Yanchep NP. Het zijn vooral de kangaroo's en de koalabeertjes die we hier willen ontmoeten. Er is een camping in het park en met behulp van internet weten we een plaatsje te reserveren. In de nationale parken kunnen de campings vaak alleen via internet geregeld worden.

Het park heeft een prachtig meertje met veel vliegende en zwemmende vrienden, het wemelt er van de kangaroo's en jawel hoor, ook de koala treffen we aan. Hoewel ze overdag slapen en alleen 's nachts actief zijn, treffen we tegen zessen al een wakkere vriend die zich tegoed doet aan het eucalyptusblad.

Tevreden keren we terug naar de camping, wederom een heerlijke avond, wat het weer betreft, maar deze keer een beetje verstoord door stekende insectjes.

1. Mariet:
    8 december 2018
    Zit te genieten van jullie mooie belevenissen. Wat een prachtige dingen komen jullie tegen. Hoor graag als jullie weer veilig thuis zijn de verhalen. Liefs Mariet. XXX