Rundu

17 november 2017 - Rundu, Namibië

Vrijdag 17-11-2017

De nijlpaarden zijn zo rustgevend geweest, dat we ons verslapen hebben. Pas om 06.30 wakker, de halve dag al weer bijna om. Eigenlijk waren op deze camping twee nachten gepland, maar gisteravond hebben we besloten vandaag door te rijden naar Rundu, zo halen we 250 km van de tocht van zaterdag af. Na het ontbijt en afrekenen nog even internet geprobeerd, tevergeefse moeite.

De weg is vrij eentonig met weinig huttendorpjes. Slechts een politiecontrole breekt ons ritme.

Kort na de middag bereiken we Rundu, waar we boodschappen doen. We vinden een camping 6 km buiten het stadje, toch aan een rivier. We zijn de enige gasten. We vinden een mooie plek en WiFi bij onze auto, dankzij een hele aardige medewerker op de camping. Verrassend konden we, voor de zoveelste keer hier, met Nederlands/Zuid-Afrikaans uit de voeten. Onderweg hadden we voor ons onbekende vruchten gekocht, wisten niet wat we er mee aan moesten, waren bikkelhard. Onze “vriend” leerde ons hoe we hem open moesten maken. Gewoon op een steen meppen! Hij zie ook de naam, maar die zijn we vergeten. Als dank hebben we hem er 1 gegeven en hij was er reuze blij mee. Al onze “vrij tijd” gaat op aan verhalen en foto’s plaatsen, maar we zijn er heel blij mee, dat het nu lukt.

Verder is er vandaag helemaal niets gebeurt. Saai!!!!

1. Wilke:
    19 november 2017
    Eindelijk foto’s, leuk! Ziet er goed uit allemaal hoor!! Lekker genieten! Dikke kussen van ons, maar speciaal van Lara & Ise.
  2. Sjak en ria:
    19 november 2017
    Je bent op vakantie he, dus n beetje rust en uitslapen hoort daar zeker bij.
    Wel hele leuke foto's,
    grt en geniet sjak en ria