Mary River Roadhouse

11 november 2018 - Cooinda, Australië

Rond de klok van 10 vertrekken we via de Kakadu Highway in ZW richting naar Cooinda om Yellow water te bezoeken. Dat wordt een tegenvaller, de geplande boottocht van 13.00 uur gaat niet door, de eerstvolgende is pas om 16.30 uur, te laat voor ons. We bekijken daar wel nog een Aboriginal museum en leren veel over hun manier van leven, kort samengevat: één met de natuur.

We vervolgen onze tocht richting Barramundi gorge, waar we na een wandeling/klauterpartij de Maguk waterval bewonderen. 2 km retour.

Na deze forse inspanning, let wel, bij temperatuur van om en nabij de 40 gr en heel, maar dan ook heel veel vliegen, zoeken we rust bij Mary River Roadhouse. Een benzinepomp, winkel, restaurant en camping. We treffen er 2 Spaanse koppels die we ook al bij Maguk gezien hebben. Zij komen van Perth, dus maken onze tocht in omgekeerde richting. Altijd goed om enige informatie uit te wisselen.

Na felle onweersdreiging komt de atmosfeer weer tot rust evenals wij. Temperatuur is gedaald naar een heerlijke 28 gr.

Na een biertje brouwen we ons eigen maaltje, superpasta!

Door de relatieve afkoeling gaan we een heerlijk nachtje tegemoed.