Kunene River Lodge

23 november 2017 - Ruacana, Namibië

Donderdag 22-11-2017

Ik moet beginnen met twee correcties, Swartbooisdrift moet zijn Swartbooisdrif en Kuwene moet zijn Kunene, de rivier die de grens vormt tussen Namibië en Angola.

We zitten nu dus bij de Kunene River Lodge met de voetjes bijna in de rivier. Gisteravond hebben we besloten om hier, op deze idyllische plek, een rustdag in te lassen. We vinden dat we best ijverig geweest zijn de eerste 14 dagen van onze reis en zo komen we ook weer terug in onze reisplanning. Uiteindelijk lagen nog steeds een dag voor op het officiële schema.

Omdat we in Ruacana geen inkopen hebben gedaan, zijn we aangewezen op de faciliteiten van de Kunene RL. wat betreft eten en drinken, maar de eerste avond heeft al bewezen dat dit geen straf is. Ontbijt doen we wel zelf, we hebben nog eieren die we vanaf Windhoek meezeulen en dus zo langzamerhand geconsumeerd moeten worden. Daarnaast genieten we iedere ochtend van onze beste aankoop in Namibië, onze coffeeplunger! Lekkerder kun je koffie niet zetten/maken! Het, ondertussen drie dagen oude brood,is dan iets minder. Maar, ons hoor je niet klagen.

We doen vandaag niet veel, wasje, zwembadje en veel, heel veel tijd besteed aan ons reiswebblog. Een internetverbinding om je haren bij uit het hoofd te trekken, maar gelukkig kan dat nu toevallig niet sinds mijn laatste bezoek aan de kapper. Ieder nadeel.......!

Rond zes uur hebben we een boottocht op de Kunene geregeld met de baas van de lodge, maar die wordt gecanceld als er plotseling een enorme wind opsteekt. Krokodillen sightseeing valt dus...... in het water. We vinden het een beetje vreemd, want onze ervaring van de laatste dagen is, dat er steeds tussen vijf en zes een forse wind opsteekt, maar dat die, na pakweg een uurtje, ook weer gaat liggen. De uiteindelijke verklaring van de baas is, dat de krokodillen zich met dit weertype niet laten zien.

Uiteindelijk rest ons niets meer dan ons tegoed te doen aan een heerlijk diner, fantastisch, mals, bordvullend stukje vlees begeleid door een heerlijke Zuid Afrikaanse Chardonnay.

Verrassend is wel dat we hier voor het eerst tijdens onze reis ook ‘s nachts last hebben van de warmte. Tot nog toe hadden we iedere nacht de slaapzak toch wel nodig. Volgens de baas komt dat door de invloed van de rivier.

Het ritme van vroeg op en vroeg naar bed houden we vast, dat bevalt ons in dit klimaat uitstekend.