Gracetown

5 december 2018 - Gracetown, Australië

Omdat we gister geen brood meer hebben kunnen kopen, breken we meteen op en rijden 10 km en vinden een heuse bakkerij. We slaan brood en gebak in en na nog eens 10 km vinden we een prachtig uitkijkpunt met strand.

Het ziet er prachtig uit, mooie bloemetjes in het schrale duinzand en een mooi blauw vogeltje dat zich prachtig laat zien. Hopelijk levert het een paar mooie foto's op. Het blijkt het prachtelfje te zijn (gespeurd bij Australische vogels).

Bij een lekker zonnetje met een overdosis aan lastige vliegen komt er ook nog een Australische wielrenner bij ons zitten. Hij heeft een prachtige tijdritfiets, maar vertelt verder dat het eigenlijk maar onhandig is, zo'n tijdritfiets. Je kunt er niet mee in een groep fietsen en bovendien is hij erg onhandig op de toch al gevaarlijke Australische wegen. Waarom hij hem dan gekocht heeft werd me niet helemaal duidelijk.

Verjaagd door de vliegen, stappen we vrij snel weer in ons vervoermiddel, dat ons naar Margaret River brengt. Een klein stadje, waar we wat rondkijken en nog wat inkopen doen.

Omdat een aantal wijnboeren, naast de proeverij, ook een restaurant hebben, hebben we besloten daar te gaan lunchen en proeven. We komen terecht bij Xanado Winery, met prachtige wijngaarden en gebouwen.

Uiteindelijk dineren we er uitgebreid, de kwaliteit is voortreffelijk, maar de ambiance en gezelligheid vallen wat tegen. We zitten in een enorme ruimte, strak ingericht met slechts enkele gasten en een weinig soepele ober.

Gesterkt door de maaltijd, met slechts 1 glaasje wijn rijden we naar de kust. Van hier willen we via de kustwegen weer naar het noorden, richting Perth, rijden. Als we goed en wel in de auto zitten begint het langzaam te miezeren. Op het strand bij Gracetown kijken we nog even naar een aantal golfsurfers, imponerend om te zien, alvorens we onze camping opzoeken.

We willen nog een rondje midgetgolf doen, maar halverwege regenen we eruit en moeten we ons campertje opzoeken. We prijzen ons gelukkig dat we al gegeten hebben, want het blijft de hele avond onafgebroken regenen. Omdat we ons huisje niet meer uitkunnen, hebben we weer geen kans om het reisblog bij te werken, jammer!

1. Ferry en Jeanne:
    6 december 2018
    Fantastisch wat jullie ook in Down Under weer allemaal mogen beleven!
    Fijn, dat we jullie kunnen volgen door de mooie verhalen en foto's
  2. Willem Koenraadt:
    6 december 2018
    Jullie zijn al aardig afgezakt zuidelijk onder Perth en Fremantle naar Gracetown met mooie uitzichten. Hebben jullie ook Busselton met de Busselton Jetty ( de langste houten pier in zee meer dan 1 mijl ! ), kun je mooi de zee in wandelen. Nog een mooi terugreis naar Perth en daar nog even genieten ( van een prachtig park met hele grote boom ! ). Veel groeten van Willem en Elise.