Camp Aussicht

25 november 2017 - Opuwo, Namibië

Zaterdag, 25-11-2017

Vandaag staan er 250 km gravelweg op het programma. Na het ontbijt, met brood dat nog een dag ouder is, maar wel weer heerlijke koffie, gaan we op pad. J

De tocht naar Opuwo verloopt probleemloos, golvende weg met stukken wasbord. In Opuwo willen we uitgebreid inkopen doen, want bijna alles is op. Als we het stadje binnenrijden lijkt het een beetje tegen te vallen, geen fatsoenlijke winkel te zien. Als we iets wat op een groothandel lijkt zien, vinden we daar wat basale spullen, blikgroente, brood en, wel belangrijk, veel water.

Als we verder rijden, om een pinautomaat te zoeken, treffen we tegenover de bank een fantastische supermarkt aan. Daar doen we de rest van onze inkopen, vlees voor op de braai en groente en fruit.

Helemaal tevreden vervolgen we onze tocht, nog 75 km naar Camp Aussicht. De hele tocht, van de Angolese grens tot hier is het landschap heuvelachtig en wordt gemarkeerd door half hoge bomen en struiken. Mopanebomen overheersen, naast struikgewas dat zeer dier- en vooral ook mensonvriendelijk is. De lichtste aanraking is bijzonder pijnlijk en haalt de huid open.

Na 70 km vinden we een bord langs de weg dat naar ons kamp verwijst. Linksaf een drooggevallen rivierbedding door en dan nog 5 km de rimboe in. Het pad is zo slecht dat we er bijna drie kwartier over doen om Aussicht te bereiken. Camp Aussicht is gevestigd in oude edelstenenmijn, ooit begonnen door de vader van Marius, de huidige eigenaar/bewoner. Verder is er ook nog Johan, oudvrachtwagenchauffeur, oudgids in wildparken en nu medeuitbater van de campsite. De camping ligt van God en alleman verlaten. Als we aankomen zijn we de enige gasten. We mogen een plekje uitzoeken, maken een vuurtje en hebben volop tijd om lekker te bbqen. Na ons komen nog twee gasten en als de avond valt is er slechts natuurlijk geluid en geen kunstmatig licht in onze wereld.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade