Busselton

6 december 2018 - Busselton, Australië

Na een regenachtige nacht op de camping in Gracetown, krijgen we in de morgen net de kans om droog te ontbijten. Dat betreft natuurlijk het weer, want ons ontbijt is zoals altijd overdadig en allesbehalve droog!

Als we opbreken regent het een beetje en we zetten koers naar Yallingup. Onze weg voert ons langs talrijke wijn estates. Het ligt er allemaal zeer gecultiveerd bij en is een lust voor het oog. Ondertussen is ook het weer opgeklaard en is het zonnetje weer volop aanwezig.

Aangekomen bij Yallingup worden we overrompeld door het magnifieke uitzicht. Hier treffen we echt de mooiste baaien en strandjes van Australië aan. We genieten van het uitzicht, de brandingsurfers en de koffie. Er staat toevallig een mobiel koffietentje op het uitzichtspunt. We struinen de kust en de strandjes af, lekker op het gemakje.

Ons volgende doel is Busselton. Bij de jetty is de langste pier "ter wereld", 1850 m en er rijdt een treintje over. Omdat aan het einde van de pier een natuurlijk zeeaquarium is, dacht ik aanvankeljk dat het ook een onderwatertrein zou zijn, maar dat was een misvatting! Vanwege een verstuikte voet van Corrie, nemen we de Busseltonexpres! In een gezapig tempo hobbelen we over de pier, topsnelheid, 7 km per uur. Het hoogtepunt is echter het bezoek aan het zeeaquarium. Aan het einde van de pier, dalen we, via trappen, langzaam af naar de zeebodem, waarbij we via grote ramen het leven in de zee kunnen bewonderen. Van koraal, allerlei wieren, tot talrijke, veelkleurige vissen, groot en klein. Echt heel mooi om te zien.Na een uurtje boemelen we weer terug.

We zoeken een camping in Busselton, waar we, gebruikmakend van de kampkeuken, een lekker maaltje bereiden en tevreden terugkijken op een wederom welbestede dag.