Cervantes

2 december 2018 - Cervantes, Australië

02-12-2018 Cervantes

Deze morgen boffen we, de wind is vrijwel gaan liggen en naast onze camper worden er door de beheerders van de camping pannenkoeken gebakken. Een fantastische start van de dag, die ervoor zorgt dat we pas tegen half elf reisvaardig zijn.

Onze tocht gaat uiteraard in zuidelijke richting, aanvankelijk via de Brand Highway, maar na om en nabij 30 km verlaten we die, om langs een kleinere kustweg richting Cervantes te rijden. We bezoeken kleine strandjes, allemaal gelegen vlak langs de weg, soms verrassend mooi, maar bijna allemaal verlaten.

Ons doel vandaag is een bezoek aan het Nambung NP. Hierin ligt de Pinnacles Desert, een spookachtige vlakte met duizenden kalksteen pilaren die uit de zandvlakte omhoogsteken. Het zijn overblijfselen van een compacte schelpenbodem die door duizenden en duizenden jaren geërodeerd is. Het loopt al tegen half vijf als we er aankomen, dat beloofd mooi avondlicht bij de foto's.

Via een gemarkeerd pad van vijf kilometer rijden we, geïmponeerd door het aantal en de uitgestrektheid van het gebied, tussen de pilaren door. Een wonderlijk schouwspel.

Tegen half zeven bereiken we Cervantes, waar we een prima camping vinden. In het avondlicht laten een aantal ara's zich nog gewillig fotograferen. Daarna belonen we onszelf met een zeebanketje in een door de LP geroemd restaurant. Een zeer goede keus, er zit zelfs een hele kreeft bij, smullen!!!