Australie 2018

4 november 2018 - Deurne, Nederland

Na deze prachtige zomer in Nederland stak, bij het bij het korter worden van de dagen en het dalen van de temperatuur, het reisvirus weer de kop op. Kou en regen doet ons in deze tijd van het jaar verlangen naar het zuidelijk halfrond. Na serieus speurwerk op internet waren we er betrekkelijk snel uit, Australie zou dit najaar ons reisdoel worden met name Northern Territory en West Australia.

Darwin vormt het startpunt van onze reis en Perth het eindpunt. Ons vervoermiddel bestaat deze keer uit een Toyota Hilux 4wd camper.(geen tentje op het dak)

Visa zijn geregeld, Hema maps en LP Australie aangeschaft, evenals een navigatiesysteem met 4wd tracks.

Na bestudering van de LP heeft het reisplan een ruwe vorm gekregen, kortom we zijn er klaar voor!

In grote lijnen ziet onze tocht er als volgt uit:

Start in Darwin op 08/11 met ophalen van de 4wd camper. Na verkenning van Darwin ziet onze tocht er in grote lijnen als volgt uit:

Bezoek Kakadu NP, Nitmiluk NP en Katherine (stadje), gelegen in Northern Territory.

Via de Victoria Highway naar Kununurra. Hier moeten we de keuze maken tussen de Great Northern Highway (betere weg) of de avontuurlijke Gibb River Road om in Derby en vervolgens Broome te komen. De keuze van de route zal bepaald worden door het begin van de regentijd. Vanwege de rivercrossings wordt in de regentijd de Gibb river road in de regentijd geloten.

Vanuit Broome, Western Austalia, vervolgen we onze tocht in zuidelijke richting naar Exmouth met het Ningaloo Marine Park. Van hieruit gaat het verder langs de kust via Geraldton en Cervantes naar Perth.

Na Perth voelen we ons verplicht in zuidelijke richting door te trekken, omdat in het uiterste zuiden Margaret River ligt, een fameuze wijnstreek.

Het leek ons een goed idee om hier onze tocht af te sluiten, hoewel we natuurlijk terug naar Perth moeten om ons vehikel in te leveren en de treugreis te aanvaarden

Via dit medium zullen we proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen.

1. Katja & Sander:
    4 november 2018
    Een beetje (veel) jaloers....... Reisplan ziet er veel belovend uit ! Veel plezier en geniet ervan !
  2. Simon & Djessy:
    5 november 2018
    Ohhhhhh Amazing! Enjoy your journey, have fun and be safe!
    We are looking forward to follow your adventure and see your pictures!!!!
  3. Fam. Van de noort:
    5 november 2018
    Een hele fijne vakantie,en geniet ervan,groetjes van piet en Rina
  4. Ferry en Jeanne:
    5 november 2018
    Wordt vast weer een prachtige reis. We volgen jullie graag en door de reisverhalen liften we weer een beetje mee.
  5. Jolanda:
    5 november 2018
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes Mario en Jolanda 😘
  6. Maryll:
    5 november 2018
    Ik zie dat ik niet de enige ben die jaloers is. Geniet ervan, cool dat jullie dit gewoon weer gaan doen! Eerst een lange vliegreis voor de boeg, succes daarmee, wij denken aan jullie!
  7. Mariet & Ginie:
    6 november 2018
    Ik wil mééeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
    * Ben heel goed in rivercrossings, zelfs bij hoger water!
    * Kan heel snel banden verwisselen,..als het moet.
    * Goed gehumeurd in de morgen, middag, avond, nacht!
    * Spectaculaire ontbijtmaker en in handomdraai een great campingdiner op schoot
    * Uitstekend kaartlezer, (voor als de navigator uitvalt)
    * Uitstekend inwendig kompasgevoel
    * Goede referenties als gezelschapsdame
    * Rode band bij de judo behaald
    * Kan zeker 3 maanden zonder spiegel
    * Kan met bagage in een schoenendoos toe
    * Heb een Zwitsers zakmes, in mijn uitrusting
    * Kan óók lange tijd stil zijn

Kortom,...... ik ben er klaar voor! ;-)))

Geniet ze en een hele goede & mooie reis gewenst!
    Dikke brassa, X