Swakopmund

30 november 2017 - Swakopmund, Namibië

Swakopmund donderdag 30-11-217

Vanmorgen rustig gestart, we hebben weer een fantastische camping met eigen douche en toilet. Ook is er tijd om de was een keer te laten doen.

Na, toch weer een beetje getob met de reisverhalen en vooral de foto’s, gaan we het stadje bekijken. We boffen met de temperatuur, het is hier doorgaans fris. De Bengaalse Golfstroom, vanaf Antarctica komend, zorgt voor een koude wind. Maar vandaag genieten we van een lekker zonnetje.

We lopen naar het strand en passeren het Martien aquarium, dat we met een bezoek vereren. Het is de moeite waard, maar het lijkt heel erg druk in de bassins. Daarna vervolgen we onze tocht langs het strand naar de lange pier die een 100 m in de zee reikt.

Als we daarna het stadje inlopen laten de meeste gebouwen een Duitse invloed zien, zowel wat bouwstijl betreft, maar ook de namen zijn veelal van Duitse origine. In het centrum bezoeken we het Woerman bouwwerk met toren, eigenlijk het enige interessante gebouw in het verder sfeerloze stadje. Eigelijk is het geen bezoek waard.

Na nog wat inkopen voor het avondmaal gedaan te hebben wandelen we terug naar de camping om nog te genieten van een middagje rust.

Tegen de avond wordt het, door de opstekende wind, koud en bibberen we van de kou bij de barbeque.

Weer vroeg naar kooi, 20.30 uur, nieuw record!!

1. Maryll:
    2 december 2017
    Klinkt goed: "tijd om de was een keer te LATEN doen" :-)