Stuck into the mud

13 november 2017 - Kasane, Botswana

14-11-2017

De nacht op Linyanti campsite was geweldig, totale verlatenheid in de wildernis. Ons tentje bevalt werkelijk prima, we slapen uitstekend. De olifant is nog wel langs geweest, we hebben hem gehoord, maar vanmorgen hoorden we van de buren dat hij even tegen hun auto had staan schuren, hij had mogelijk wat last van jeuk. Kan niet beschrijven hoe blij wij zijn, dat hij dat niet bij ons heeft gedaan. Hadden we mogelijk niet overleeft van de angst.

Na het ontbijt waren we rond de klok van negen op pad. Volgens de informatie is de eerste 38 km net zo erg als gister. Helaas, ondanks een dappere poging, zijn we toch nog als laatsten weg, dus bij vastrijden geen achteropkomers!!!

We verlaten het park via de Gate bij Linyanti en staan meteen bij een splitsing met in beide richtingen Kasane, ons einddoel aangegeven. Na enige aarzeling kiezen we voor links maar na enkele kilometers hebben we het gevoel dat het niet goed kan zijn. Terwijl we keren bemoeien ook nog 2 giraffen zich met ons, waardoor we geen spijt hebben van het foutje. Eenmaal gekeerd en bijna terug bij de Gate probeer ik voor de grap een, naar het lijkt bijna droge modderstrook. Dat pakt wel heel slecht uit, werkelijk tot de assen in de blubber en 4wd, hoge of lage gearing vooruit of achteruit, geen beweging meer in te krijgen. Gelukkig staan we 200 m van de Gate. Daar aangekomen lijkt hulp nog niet 1,2,3 geregeld. Maar als de nood het hoogst is, is de redding nabij. Het leger van Botswana! Zes man sterk en een groot voertuig zorgen ervoor dat we in een oogwenk bevrijd zijn uit de modder. Na de “generaal” uitbundig bedankt te hebben en zijn advies, nooit het spoor te verlaten, goed in onze oren geknoopt te hebben, vervolgen we onze route. Na 38 kilometers met toch nog een aantal hachelijke momenten bereiken we een iets betere weg nog steeds erg los zand, maar goed te doen. Na pakweg 100 km krijgen we voor het eerst in drie dagen weer asfalt onder de wielen.

Op het programma staat eigenlijk een bezoek aan Chobe Riverside NP. We hebben hier echter vooraf geen overnachting in het park kunnen boeken. Als we er langs komen informeren we nog, maar helaas, geen plaats, dus door naar Kasane.

In Kasane vinden we een plek op de camping van de Chobe Safari Lodge. We krijgen een mooi plekje, maar het biertje moet wederom even uitgesteld worden, een geklutst eitje in de koelkast.😖

Toch nog een vuurtje gemaakt en van een simpel bbq’tje genoten. Super lekkere maïskolven hebben ze hier!!

Weer op tijd naar bed, want morgen gaan we de Victoria Falls bewonderen, 07.50 uur vertrek. Liggen dus nu een dag voor op het reisschema.

1. Wilke:
    17 november 2017
    hahahaha, jij leert ook niet snel van je fouten he! even een modderstrookje uitproberen...
    😂
  2. Wilke:
    17 november 2017
    en krijgen we nou nog wat foto's te zien?
    dikke kussen!!!
  3. Mariet & Ginie:
    17 november 2017
    Jullie houden de spanning er goed in zo! ;-))) Veel plezier en genieten bij de Victoria Falls!! Gien XXX
  4. Arno oberendorff:
    17 november 2017
    Foutje !!!Maar niet meer doen ,die auto testen Gori,je hebt nog een afspraak bij de kapper!
    Lijkt me super Victoria Falls!
    Groet Arno
  5. Gino:
    17 november 2017
    Je hebt het maar druk met die koelkast.
  6. Maryll:
    17 november 2017
    Hahaha, een olifant die even lekker tegen je auto komt schuren, klinkt fijn midden in de nacht :-) Echt leuke verhalen, ik zit hier met een brede grijns. Leuk dat er ondertussen ook foto's zijn, maakt het genieten compleet!