Rehoboth

8 december 2017 - Rehoboth, Namibië

Rehoboth, vrijdag 08-12-2017

Het dreigende onweer van gisteravond is erg meegevallen. Het heeft wat geregend, maar echt nat is het niet geworden. Alleen de zeer bestofte hoes van de daktent is schoongeregend en zo worden we niet meer zo smerig bij het aanbrengen ervan.

Na douche, koffie en ontbijt, breken we weer op en rijden nog even naar de receptie, camping ligt 1 km van de receptie, om de hier redelijk functionerende internet verbinding te gebruiken.

Rond 11.00 uur vertrekken we op weg naar Handap Recreation Resort. We willen nog een dagje tot rust komen na onze enerverende tocht door Botswana en Namibië. We rijden zo de stuwdam op, is eigenlijk niet de bedoeling, en hebben zo een mooi uitzicht over het meer.  Buiten enkele pelikanen in de verre verte en mogelijk op nog grotere afstand flamingo’s, valt er niet veel te ontdekken. Handap valt een beetje tegen, buiten het personeel zien we eigenlijk niemand.

We hebben nog een plan B achter de hand en rijden naar Rehoboth, eveneens een stuwmeer, waar volgens de LP meer te doen is. Toch weer 165 km rijden, maar dan zijn we nog maar 80 km van Windhoek verwijderd om de cirkel rond te maken.

In Rehoboth zoeken we eerst weer een sparwinkel op om voor de laatste keer inkopen te doen. Zoals bij elke parkeerplaats bieden zich enkele alcoholverslaafden aan om op onze auto te passen. Wij negeren ze gewoonlijk, maar hier zien we een klant een flesje drank kopen. Als hij dit aan zo’n knaap geeft, klokt deze het in de deuropening in een beweging leeg.

De camping ziet er prima uit, alle plekken vrijwel aan de waterrand. Wederom treffen een plek met privé faciliteiten.

Na installatie komen we tot rust, maar bekruipt ons ook een schuldgevoel, hadden we deze dag ook niet moeten benutten om iets te ondernemen of te gaan bekijken????

We “relaxen”wat, biertje erbij (‘t is heet) en tegen de avond maken we weer het bekende houtskoolvuurtje om ons maaltje te bereiden. En ook al is het hier zeker geen snertweer, ik zou zo langzamerhand weleens wat anders lusten, wat te denken van een grote kop snert met kluif!!!!

1. Ferry en Jeanne:
    9 december 2017
    Laten we dat nou net hebben op deze wit besneeuwde dag: snert!
    Andere keer dan maar......
  2. Arno oberendorff:
    9 december 2017
    Hier is alles wit !!
    Ik zou nog even daar blijven,dan maar geen snert!
  3. Mariet & Ginie:
    10 december 2017