Buitepos

9 november 2017 - Buitepos, Namibië

Vandaag wordt het een spannende dag, de auto ophalen en voor het eerst in Namibië achter het stuur en vooral, links rijden!! Daarom op tijd uit de veren en genieten van het “English breakfast”.

Rond 09.00 uur worden we door een chauffeur van het autoverhuurbedrijf opgehaald.

Na een korte rit maken we kennis met ons vervoermiddel, annex woonhuis voor de komende 4,5 weken. Ziet er goed uit!

Na ondertekening van de contracten, waarbij nog een vraagteken rees, de chauffeur moest een leeftijd hebben tussen 23 en 70 jaar, kregen we, na schrapping van die regel voor ons, toch mee🤓.

Na uitgebreide uitleg en training in het opzetten van de daktent, gleed de eerste kilometer links onder de wielen door, naar de dichtstbijzijnde supermarkt voor de eerste bevoorrading.

Daarna op weg naar onze eerste etappeplaats: Zelda Guestfarm nabij de grensplaats met Botswana, Buitepos.

Zelda Guestfarm is een buitengewoon aangename camping met voor ons een kampeerplekje zo groot als een voetbalveld.

Onze Guestfarm is ook een halve dierentuin en we krijgen meteen een rondleiding met voedering van de dieren. Grootste attractie, twee jachtluipaarden.

Het opzetten van de daktent lukt aardig, waarna het tijd is voor de eerste bbq met welverdiend biertje en wijntje.

Meest opvallende zaken tot nu toe:

• overal grote afrasteringen, net als in Zuid Afrika. Hoewel gezegd wordt dat alleen in Windhoek en Swakopmund je na het invallen van de duisternis je je niet meer op straat moet begeven.

gebruik van de Zuid Afrikaanse taal. Ook de campingeigenaar, Mohlman heeft Nederlandse voorouders en spreekt Zuid Afrikaans.

Hier in de bush, geen WiFi, dus jullie krijgen dit wat later te lezen.

1. Arno oberendorff:
    11 november 2017
    Een goede start!!!
  2. Jolanda:
    11 november 2017
    Mooi om het te volgen jullie mooie reis. Veel reisplezier 😘